In de afgelopen jaren is het steeds belangrijker geworden om toegevoegde waarde te creëren door middel van purpose marketing. Dit komt, doordat consumenten zich steeds bewuster zijn geworden van de impact die zij hebben op de wereld. Om die reden is het extra belangrijk dat jouw onderneming bijdraagt aan een betere wereld en dat je dit goed communiceert naar jouw doelgroep.

Creëer geen negatief beeld

Je kent de filmpjes vast wel. Die filmpjes waar je kijkt naar een vreselijke toekomst met natuurrampen en onmenselijke geweld. Vaak worden er ook nog eens beelden gegeven die ver van ons bed af liggen. Het is in dat geval erg lastig om mensen aan te zetten tot actie. Probeer daarom dit soort communicatie te vermijden.

Hoe moet het dan wel?

Als start is het erg belangrijk om de juiste doelgroep aan te spreken. Als jouw doelgroep jongeren zijn, zorg er dan voor dat je op de juiste manier met ze communiceert. De verkeerde tone-of-voice of beeldgebruik kunnen bijdragen dat je de plank misslaat met purpose marketing. Daarnaast is het belangrijk om medewerkers of klanten te betrekken bij purpose marketing. Dit zorgt voor een extra positief gevoel bij de consument en is het eenvoudiger voor jouw onderneming om ze te binden aan jouw merk.

Wees realistisch

Ten slotte is het belangrijk om reële doelen te stellen. Te grote maatschappelijke veranderingen kun je moeilijk teweegbrengen als onderneming. Kies daarom een duidelijk doel waar je echt bij kunt dragen aan een betere wereld. Verkoop je kleding? Kies dan voor eerlijke prijzen en hoogwaardige kwaliteit. Mocht je te ambitieuze of niet haalbare doelen stellen wordt je als onderneming minder geloofwaardig. Zorg om die reden voor haalbare doelen, zodat purpose marketing zin heeft.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *