Wat is Social media marketing? Dit is het gebruik van sociale-mediaplatforms om verbinding te maken met uw publiek om uw merk te bouwen, de verkoop te vergroten en het websiteverkeer te stimuleren. Dit omvat het publiceren van geweldige inhoud op uw sociale media-profielen, het luisteren naar en betrekken van uw volgers, het analyseren van uw resultaten en het uitvoeren van advertenties op sociale media.
De belangrijkste social-mediaplatforms (op dit moment) zijn Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest, YouTube en Snapchat.
Er zijn ook een reeks tools voor beheer van sociale media die bedrijven helpen om het meeste uit de hierboven genoemde social-mediaplatforms te halen. Buffer is bijvoorbeeld een platform met tools voor beheer van sociale media, waarmee u succes kunt behalen met uw socialemediamarketing. Of u nu een merk wilt opbouwen of uw bedrijf wilt laten groeien, we willen u helpen slagen.
Een snel overzicht van Wat is Social Media Marketing
Social media marketing begon met publiceren. Bedrijven deelden hun inhoud op sociale media om verkeer naar hun websites te genereren en hopelijk ook naar de verkoop. Maar sociale media zijn veel verder ontwikkeld dan alleen een plek om content uit te zenden.
Tegenwoordig gebruiken bedrijven sociale media op verschillende manieren. Een bedrijf dat zich zorgen maakt over wat mensen over zijn merk zeggen, zou bijvoorbeeld sociale media-gesprekken en respons op relevante vermeldingen (luisteren naar en luisteren naar sociale media) kunnen volgen. Een bedrijf dat wil weten hoe het presteert op sociale media, zou zijn bereik, betrokkenheid en verkoop op sociale media analyseren met behulp van een analysetool (analyse van sociale media). Een bedrijf dat op specifieke schaal een specifieke doelgroep wil bereiken, zou zeer gerichte sociale media-advertenties (advertenties op sociale media) moeten uitvoeren.
Over het algemeen worden deze ook vaak sociale media-management genoemd.