Wat is SEO?
SEO online marketing staat voor Search Engine Optimization, wat de praktijk is van het verhogen van de kwantiteit en kwaliteit van verkeer naar uw website via organische zoekmachine-resultaten.
Wat gaat SEO in?
Om te begrijpen wat SEO echt betekent, laten we die zin onderbreken en naar de onderdelen kijken:
Kwaliteit van het verkeer. Je kunt alle bezoekers van de wereld aantrekken, maar als ze naar je site komen omdat Google je vertelt dat je een bron voor Apple-computers bent, terwijl je in werkelijkheid een boer bent die appels verkoopt, is dat geen kwaliteitsverkeer. In plaats daarvan wilt u bezoekers aantrekken die oprecht geïnteresseerd zijn in producten die u aanbiedt.
Hoeveelheid verkeer. Zodra u de juiste mensen hebt die doorklikken vanaf de resultatenpagina’s van zoekmachines (SERP’s), is meer verkeer beter.
Organische resultaten. Advertenties vormen een aanzienlijk deel van vele SERP’s. Organisch verkeer is verkeer waarvoor u niet hoeft te betalen.
Hoe SEO online marketing werkt
U zou een zoekmachine kunnen zien als een website die u bezoekt om een vraag in een vakje te typen (of te spreken) en Google, Yahoo!, Bing of welke zoekmachine u ook magisch gebruikt, antwoordt met een lange lijst met links naar webpagina’s die kan uw vraag mogelijk beantwoorden.
Dat is waar. Maar ben je ooit gestopt om na te denken over wat er achter die magische lijsten met links staat?
Zo werkt het: Google (of een andere zoekmachine die je gebruikt) heeft een crawler die uit de kast gaat en informatie verzamelt over alle inhoud die ze op internet kunnen vinden. De crawlers brengen al die 1s en 0’s terug naar de zoekmachine om een index te bouwen. Die index wordt vervolgens door een algoritme gevoerd dat al die gegevens probeert te matchen met uw vraag.
Het O-deel van SEO-optimalisatie is waar de mensen die al die inhoud schrijven en deze op hun sites zetten, die inhoud en die sites opsturen, zodat zoekmachines kunnen begrijpen wat ze zien en de gebruikers die aankomen via zoeken zal leuk vinden wat ze zien.
Optimalisatie kan vele vormen aannemen. Het is alles, van ervoor zorgen dat de title-tags en metabeschrijvingen zowel informatief zijn als de juiste lengte hebben om interne links te wijzen op pagina’s waar je trots op bent.